تکنیک های فیزیوتراپی کف لگن

بورسیت زانو
بورسیت زانو
آوریل 25, 2022
فیزیوتراپی پس از شکستگی
فیزیوتراپی پس از شکستگی
می 1, 2022
تکنیک های فیزیوتراپی کف لگن

تکنیک های فیزیوتراپی کف لگن

تکنیک های فیزیوتراپی کف لگن

بیشتر تکنیک‌های درمانی کف لگن عملی هستند و شامل درمان داخلی و خارجی می‌شوند. اما از آنجایی که درمان داخلی برای برخی افراد جذاب نیست، درمانگران معمولاً به نیازهای هر فرد حساس هستند و تا زمانی که بیمار آماده نشده باشد، درمان داخلی را شروع نمی کنند. تکنیک‌های درمانی خارجی شامل آزادسازی عصب، درمان نقطه ماشه‌ای، ماساژ بافت عمیق (رهاسازی میوفاشیال)و تحرک مفصل است.

تکنیک‌های داخلی ممکن است شامل استفاده از ابزارهای تخصصی یا عبور انگشت از راست روده یا واژن برای انجام درمان نقطه ماشه‌ای باشد. سپس درمان با اعمال فشار بر روی یک نقطه خاص یا تزریق بیهوشی به نقاط ماشه انجام می شود – تزریق توسط پزشک یا پرستار انجام می شود و نه یک فیزیوتراپ. علاوه بر این، فیزیوتراپی همیشه نباید تنها درمان باشد. می توان آن را همراه با سایر اشکال درمان درد، مانند داروهای شل کننده عضلات یا تزریق بوتاکس ارائه کرد.

تکنیک های فیزیوتراپی کف لگن

آموزش
به بیماران بیشتر در مورد آناتومی لگن و نحوه عملکرد عناصر مختلف به تنهایی و با هم آموزش داده می شود. آنها همچنین می آموزند که چگونه بهداشت و عادات بر علائم آنها تأثیر می گذارد.

تمرینات کف لگن
بیماران یاد می گیرند که عضلات کف لگن را نسبت به سایر عضلات منقبض و شل کنند. آنها همچنین تکنیک های تنفس و زمان بندی را یاد می گیرند که تمرینات را موثرتر می کند. این تمرینات برای کشش عضلات سفت، تقویت عضلات ضعیف و افزایش انعطاف‌پذیری طراحی شده‌اند.

درمان دستی
فیزیوتراپیست از ماساژ دستی و کشش برای بهبود گردش خون، تحرک و وضعیت بدن استفاده می کند.

بیوفیدبک کف لگن
تکنیک بیوفیدبک به مشاهده نحوه عملکرد عضلات کف لگن کمک می کند. یک کاوشگر در راست روده مرد یا واژن زن قرار داده می شود و نتایج روی صفحه کامپیوتر نمایش داده می شود.

تحریک الکتریکی
جریان الکتریکی ولتاژ پایین برای آموزش به بیماران نحوه هماهنگ کردن انقباضات ماهیچه های خود استفاده می شود و به کاهش درد و اسپاسم عضلانی کمک می کند. یک درمانگر ممکن است درمان را در مطب انجام دهد یا واحد تحریک الکتریکی را برای استفاده در خانه فراهم کند.

آیا فیزیوتراپی کف لگن موثر است؟

در حالی که فیزیوتراپی لگن غیرمعمول و تهاجمی به نظر می رسد، اما کاملاً مؤثر است. بیماران میزان موفقیت خوبی را می بینند و پس از درمان از کیفیت زندگی بهتری برخوردار می شوند، اگرچه اثربخشی به شدت بیماری بستگی دارد. درمان درد لگنی میوفاشیال با درمان ۶-۸ جلسه یک ساعته برای چند هفته طول می کشد، اما ممکن است در موارد شدید چندین ماه طول بکشد. همچنین ممکن است بیماران برای کنترل مشکلات خود نیاز به درمان دوره ای داشته باشند.

 

کلمات مرتبط :

تکنیک های فیزیوتراپی کف لگن – فیزیوتراپی کف لگن در پیروزی