فیزیوتراپی پس از شکستگی

تکنیک های فیزیوتراپی کف لگن
تکنیک های فیزیوتراپی کف لگن
آوریل 25, 2022
درمان یبوست با فیزیوتراپی کف لگن
درمان یبوست با فیزیوتراپی کف لگن
می 3, 2022
فیزیوتراپی پس از شکستگی

فیزیوتراپی پس از شکستگی

فیزیوتراپی پس از شکستگی برای کمک تسریع بهبودی ، کاهش عوارض ناشی از کم تحرکی و بازیابی دامنه حرکتی از اهمیت زیادی برخوردار است.

فیزیوتراپیست شما می تواند به شما کمک کند بعد از شکستگی دامنه طبیعی حرکت، قدرت و تحرک عملکردی خود را به دست آورید. بنابراین فیزیوتراپی و توانبخشی پس از شکستگی چه چیزی را شامل می شود؟

اگر آسیب ناخوشایند ناشی از شکستگی استخوان را تجربه کرده اید، ممکن است درک کنید که چقدر می تواند دردناک باشد. استخوان شکسته نیاز به مراقبت های پزشکی سریع دارد تا از ترمیم و تراز شدن استخوان اطمینان حاصل شود.

پس از شکستگی، استخوان شما جراح در جای خود قرار داده خواهد شد. 

اغلب پس از شکستگی، استخوان نیاز به تثبیت یا بی حرکتی دارد تا از ترمیم مناسب اطمینان حاصل شود. این معمولا با استفاده از گچ انجام می شود. برای شکستگی های ساده، پزشک شما ممکن است گچ گیری قابل جابجایی را انتخاب کند تا حرکت ملایمی در اطراف محل آسیب رخ دهد. 

اگر از ناحیه شانه یا بازوی خود دچار شکستگی شده اید، ممکن است لازم باشد برای بی حرکت نگه داشتن بازو از آتل استفاده کنید. 

فیزیوتراپی پس از شکستگی

پس از شکستگی، ممکن است فیزیوتراپی تجویز شود تا اطمینان حاصل شود که شما در سریع ترین زمان ممکن به عملکرد مطلوب خود بازگردید. ممکن است پس از شکستگی در زمان‌های مختلف در ادامه مراقبت‌ها با فیزیوتراپ مواجه شوید.

پس از شکستگی استخوان، فیزیوتراپیست ممکن است شما را در بیمارستان ملاقات کند. اگر دچار شکستگی پا یا مچ پا شده اید، یک فیزیوتراپ ممکن است به شما آموزش دهد که چگونه با یک وسیله کمکی مانند عصا یا عصا راه بروید. این شامل نحوه استفاده از دستگاه برای بالا و پایین رفتن از پله ها یا سوار و پیاده شدن از ماشین می شود. اگر سوالی دارید حتما بپرسید.

یادگیری یک مهارت جدید نیاز به تمرین دارد، بنابراین حتماً در زمانی که فیزیوتراپ در کنار شماست با استفاده از دستگاه خود تمرین کنید.

پس از شکستگی اندام تحتانی، پزشک شما ممکن است مقدار وزنی را که می توانید روی پای خود وارد کنید محدود کند. PT شما می‌تواند به شما در درک محدودیت‌های تحمل وزن کمک کند و می‌تواند به شما بیاموزد که چگونه با حفظ این محدودیت‌ها حرکت کنید.

هنگامی که پس از شکستگی از بیمارستان به خانه بازمی‌گردید، پزشک ممکن است فیزیوتراپی پس از شکستگی در منزل را تجویز کند. فیزیوتراپی مراقبت در منزل معمولاً برای افرادی در نظر گرفته می شود که به دلیل آسیب دیدگی قادر به ترک خانه نیستند

فیزیوتراپ شما می تواند به شما کمک کند در استفاده از دستگاه کمکی خود در محیط خانه خود تسلط پیدا کنید. همچنین ممکن است برای کمک به بهبود استقامت کلی یا تقویت عضلات اطراف محل شکستگی، تمریناتی انجام دهید.

اگر دچار شکستگی در اندام های تحتانی شده اید، ممکن است پزشک محدودیت‌های خاصی برای تحمل وزن داشته باشد که باید آنها را رعایت کنید. فیزیوتراپیست شما می تواند به شما در حفظ این محدودیت ها کمک کند تا اطمینان حاصل شود که فشار زیادی بر استخوان در حال بهبودی وارد نمی کنید. محدودیت های بلند کردن ممکن است پس از شکستگی بازو یا شانه وجود داشته باشد. 

پس از ارزیابی اولیه، فیزیوتراپیست شما می‌تواند با شما برای طراحی یک استراتژی درمانی همکاری کند تا به بهبودی کامل شما کمک کند. فیزیوتراپی پس از شکستگی اغلب بر غلبه بر اثرات منفی بی حرکت شدن توسط گچ یا اسلینگ متمرکز است. بی حرکتی ممکن است باعث از دست دادن حرکت و قدرت و کاهش تحرک عملکردی شود

فیزیوتراپی پس از شکستگی نیز می تواند به شما در بهبود تحرک عملکردی کمک کند. اگر پای خود را شکسته‌اید، فیزیوتراپ شما می‌تواند به شما کمک کند راه رفتن را بهبود ببخشید و تصمیم بگیرید که آیا باید با واکر و عصا راه بروید. اگر بازو یا شانه شما شکسته است، ممکن است فعالیت‌های عملکردی که بر رسیدن و گرفتن تمرکز دارند شامل شود.

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی پس از شکستگی – فیزیوتراپی خوب در پیروزی – فیزیوتراپی خوب در یوسف آباد