درمان کمردرد با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی در خیابان پیروزی
فیزیوتراپی در خیابان پیروزی
فوریه 15, 2022
مشکلات ستون فقرات
مشکلات ستون فقرات و کمردرد
فوریه 19, 2022
درمان کمردرد با فیزیوتراپی

درمان کمردرد با فیزیوتراپی

درمان کمردرد با فیزیوتراپی در بسیاری از بیماران مبتلا به این عارضه می تواند موثر واقع شود و بیمار را از درد آزاردهنده خلاص کند.

کمردرد شدید می‌تواند آزاردهنده باشد و در عین حال مانع حرکت شود. در بیشتر موارد، کمردرد به این معنی نیست که شما یک مشکل جدی دارید. با این حال، اگر درد بیش از یک هفته ادامه داشت، بهتر است به متخصص فیزیوتراپی مراجعه کنید.

کمردرد یکی از مهمترین بیماری های ستون فقرات است که بسیاری از افراد در طول زندگی خود آن را تجربه کرده اند.

راه های مختلفی وجود دارد که کمردرد خود را نشان می دهد. فرد می تواند کمردرد را درست بالای دنبالچه تجربه کند یا می تواند درد شدیدی را در پشت و پایین پا تجربه کند. این اغلب به شکل گزگز یا بی حسی ظاهر می شود. برخی از علائم را می توان در پاها احساس کرد..

درمان کمردرد با فیزیوتراپی

بهترین راه برای جلوگیری از تداوم کمردرد، درمان زودهنگام است که درد را تسکین می دهد و اطمینان حاصل می کند که این وضعیت عود نمی کند. در اکثر موارد می توان از فیزیوتراپی برای درمان کمردرد استفاده کرد. فیزیوتراپیست ها با گنجاندن تمرینات خاص که به صورت سفارشی برای شما ساخته شده اند، شما را در روند درمان و بهبودی راهنمایی می کنند. این کار پس از معاینه مناسب برای تعیین علت درد انجام می شود. نتایج معاینه نوع فیزیوتراپی که برای کمردرد شما ارائه می شود را مشخص می کند.

راهکارهای فیزیوتراپی در درمان کمردرد

درمان دستی

این نوع فیزیوتراپی با استفاده از دست به جای دستگاه، کمردرد را تسکین می دهد. فیزیوتراپیست ها با استفاده از دستان خود به بافت های عضلانی و مفاصل فشار وارد می کنند تا کمردرد ناشی از وضعیت بد وضعیت بدن، فشار کشیدن یا اختلال عملکرد ماهیچه ها یا مفاصل را کاهش دهند. درمان دستی می تواند برای تسکین کمردرد حاد و شدید مفید باشد. هدف از این تکنیک فیزیوتراپی شل کردن عضلات منقبض و مفاصل بی حرکت به منظور کاهش کمردرد است. فیزیوتراپیست‌ها از تکنیک‌های مختلفی مانند دستکاری استفاده می‌کنند که شامل استفاده از حرکات محاسبه‌شده و در عین حال متناوب بین سرعت‌های مختلف است. سریع و آهسته همچنین شامل استفاده از نیروهای مختلف از جمله خفیف تا سخت است. فیزیوتراپیست ها همچنین از حرکات فشار و کشش پیچشی برای کاهش تنش مفاصل و افزایش تحرک استفاده می کنند.

روش دیگری که درمانگران استفاده می کنند، ماساژ بافت نرم است که شامل اعمال فشار به عضلات است. این به تسکین درد، تشویق گردش خون و کاهش تنش عضلانی کمک می کند.

تمرینات قدرتی

فیزیوتراپیست ها می توانند تمریناتی را توصیه کنند که بر تعادل و قدرت تمرکز دارند. این تمرینات ضمن کاهش کمردرد، به تقویت مغز کمک می‌کنند. این تمرینات را می توان در خانه انجام داد، اما به یاد داشته باشید که همیشه با یک متخصص مشورت کنید که تمرین صحیح را به شما توصیه کند.

تمرینات حرکتی

فیزیوتراپیست ها از تمرینات حرکتی برای احیای تحرک و کاهش احتمال تشعشع درد استفاده می کنند. روش مکنزی در درمان کمردرد با فیزیوتراپی نقش موثری دارد و می تواند برای درمان کمردرد حاد و مزمن استفاده شود.

روشهای پیشگیری از کمردرد

کمر درد می تواند باعث مشکلات زیادی شود و فعالیت های روزانه شما را مختل کند. بنابراین برای جلوگیری از گذراندن تمام دردها و مراحل درمان، بهتر است از بروز آن جلوگیری شود. این ها برخی از راه های انجام این کار هستند:

  • حرکت کنید. اکثر مردم به دلیل فعالیت کمتر کمردرد را تجربه می کنند. تمرینات منظم به رفع هرگونه تنش عضلانی ناشی از نشستن در اطراف کمک می کند. فیزیوتراپیست ها ورزش های ساده ای مانند پیاده روی یا پیاده روی را برای تسکین درد و تورم توصیه می کنند.
  • یک وضعیت خوب را در نظر بگیرید، به خصوص اگر به خمیدن عادت دارید. اگر زمان زیادی را صرف نشستن می کنید، صندلی خود را به صندلی با پشت صاف تغییر دهید. برای کسانی که شغلشان مستلزم ایستادن طولانی مدت است، باید شانه خود را به عقب برانند و شکم را بکشند و همچنین به استراحت های منظم فکر کنند.
  • از وارد کردن فشار زیاد به کمر خودداری کنید. اکثر افرادی که به وزنه زدن زیاد عادت دارند در نهایت برای درمان کمردرد خود به دنبال فیزیوتراپی هستند. بهترین راه برای برداشتن وسایل سنگین این است که چمباتمه بزنید و سپس جسم را بلند کنید در حالی که آن را نزدیک به خود نگه داشته اید.
  • وزن بهینه را متناسب با سن خود حفظ کنید. اضافه وزن، به خصوص در اطراف روده، تمام وزن را به پشت شما متمرکز می کند. اگر به این دلیل کمردرد را تجربه کردید، باید از متخصص فیزیوتراپی کمک بگیرید.

 

کلمات مرتبط :

درمان کمردرد با فیزیوتراپی – فیزیوتراپی برای کمردرد – بهترین درمان کمردرد – فیزیوتراپی ستون فقرات در پیروزی – فیزیوتراپی در یوسف آباد